Door Peter Baks op 17 mei 2013

De Fractie over het gemeentelijk Gezondheidsbeleid

Er is een gezondheidsplan opgesteld voor de volgende jaren voor de hele regio. Het plan blijft in algemeenheden hangen. Wij pleiten er voor om doelen voor onze inwoners duidelijker te maken. In het plan wordt over diverse “slechte” gewoontes gesproken, zoals roken en alcoholmisbruik. We missen echter de risico’s van het onbeschermd blootstaan aan zonnestraling en wat we daar aan gaan doen. Wij missen bovendien het voorkómen van overmatige gebruik van suiker in voedingsmiddelen die wij vanaf onze eerste flesvoeding gebruiken. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat suikergebruik vaak oorzaak is van heel veel gezondheidsklachten op latere leeftijd.
We willen het gezondheidsplan dus wijzigen.

Peter Baks

Ik ben Peter Baks, lid van de steunfractie. Over duurzame energieopwekking Klimaatsverandering vraagt om een inspanning van ons allemaal. Na het Akkoord van Parijs en de Klimaatwet zijn ook wij als Oost Gelre aan zet om onze bijdrage te leveren aan grootschalige duurzame energieopwekking. Samen moeten we ons aandeel leveren. Natuurlijk zetten we fors in

Meer over Peter Baks

Waar ben je naar op zoek?