Door Peter Baks op 18 juni 2013

Uitvoering schuldhulpverlening

Het college heeft een erg beperkte blik op de relatie die de gemeente Oost Gelre heeft met de stadsbank, namelijk een boekhoudkundige. Dat is jammer, want het belang van de stadsbank voor inwoners die in de schulden zitten, moet boven aan staan. Onduidelijk is hoe het staat met de dienstverlening van de stadsbank aan klanten uit onze gemeente. Onduidelijk is ook hoe het staat met de schulden van mensen in de huidige crisis. Een schuldsaneringsregeling wordt veel minder snel aangeboden; er wordt eerst naar andere oplossingen gezocht. We zijn er van overtuigd dat de bijdrage aan de stadsbank groter zal worden, nu het aantal mensen in de schuldhulpverlening alleen maar stijgt.

Peter Baks

Woont in Lichtenvoorde Mijn motivatie om in de gemeenteraad van PvdA Oost Gelre te zitten: Mijn motivatie komt voort uit belangstelling voor het Openbaar Bestuur en in het bijzonder voor dat bestuur in de gemeente. Dienstbaarheid aan de burger en nieuwsgierigheid voor het reilen en zeilen in de gemeente Oost Gelre motiveert mij tijd en energie

Meer over Peter Baks