7 september 2021

Betaalbare huurwoningen in Lichtenvoorde

De Partij van de Arbeid is blij met de aandacht voor betaalbare huurwoningen voor jongeren/starters die graag zelfstandig willen gaan wonen in Lichtenvoorde. Ook is er aandacht voor specifieke doelgroepen, mooi. Onze vraag daarbij is: heeft het college op dit moment zicht op de omvang van de behoeftes bij de genoemde doelgroepen. Komen we met deze plannen in de richting van die behoeftes?

Er zijn zorgen bij de toekomstige bewoners van het Flierbos t.a.v. de windmolens op het Hagewind. Wanneer de molens in de toekomst twee keer zo hoog gaan worden, zullen ze daarmee meer overlast veroorzaken in de omgeving; dus ook in de wijk Flierbos.

Dan nog de locatie “de Richterspoort”. Met de BMX baan in de achtertuin en een zeer drukke wegenkruising N18-Richterslaan in het verschiet vinden wij dit geen geschikte woonlocatie. Wanneer in de nabije toekomst de Zieuwentseweg-N18 kruising verdwijnt, zal namelijk veel verkeer die Richterslaan als in- en uitvalsweg van Lichtenvoorde gaan gebruiken. Dit tast naar onze mening het woongenot van de bewoners van de “Richterspoort” aan. En dit verhoudt zich ook niet met de geldende geluidsnormen.