PvdA Oost Gelre zegt ja tegen BMX-baan op de locatie Eschpark onder voorwaarden.

28 februari 2021

Onze fractie staat positief tegenover het ontwikkelen van een BMX-baan op het Eschpark. Voorwaarde voor ons is dat de ruimtelijke opzet voorziet in een groenzone waarmee in redelijkheid voldoende afstand en afscheiding kan worden gecreëerd met de nabij gelegen woningen. We vragen ons wel af of er niet in samenwerking met het Zwembad een 1+1=3 situatie is te creëren, door toekomstig gebruik van elkanders faciliteiten te maken net zoals dat de bedoeling was in het verleden bij de Sportboulevard?

De gesprekken met de buurt, de bedrijven aldaar en SEM de exploitant van Zwembad de Meekenesch zijn al opgestart, hebben we begrepen. Dat neemt niet weg dat niet iedereen daar in de buurt staat te juichen. Het is meer dan logisch dat een deel van de buurt op voorhand niet overtuigd is dat een goede landschappelijke inpassing leidt tot een minimale geluidsoverlast. Dat de SEM per inspreeknotitie aangeeft dat de investeringen die met vrijwilligers aan het buitenterrein zijn besteed niet voor niets zijn geweest en dat zij daar enige garantie bij vragen en dus voorwaarden stellen lijkt ons meer dan logisch.

We daarom hebben we enkele vragen aan het college:
• Gaat het college opnieuw in gesprek met zowel de buurt als met het SEM zodat er een acceptabele uitkomst komt, voor alle partijen?
• Kan het college ook aangeven hoe zij tegen de voorwaarden van SEM aankijken?