Door Peter Baks op 12 juli 2013

Reactie op de Jaarrekening 2012: Bijstand

Eén van de redenen van het rekeningoverschot van 4 miljoen euro is, dat het college fors minder heeft uitgegeven aan bijzondere bijstand. Strenger aan de poort, zo heet het, maar het betekent feitelijk dat minder mensen een beroep hebben kunnen doen op een financiële ondersteuning voor bijzondere situaties. En dat terwijl werkloosheid, armoede, vooral ook in gezinnen met kinderen, in tijden van crisis alleen maar toenemen. Moeten we dan blij zijn dat Oost Gelre 300.000 euro minder heeft uitgegeven, in de wetenschap dat we na alle stimuleringsacties van afgelopen jaren nog steeds een groep mensen die wel recht heeft, niet weten te bereiken? De PvdA deelt die blijdschap niet.

Peter Baks

Ik ben Peter Baks, lid van de steunfractie. Over duurzame energieopwekking Klimaatsverandering vraagt om een inspanning van ons allemaal. Na het Akkoord van Parijs en de Klimaatwet zijn ook wij als Oost Gelre aan zet om onze bijdrage te leveren aan grootschalige duurzame energieopwekking. Samen moeten we ons aandeel leveren. Natuurlijk zetten we fors in

Meer over Peter Baks