Door Annelies Donderwinkel op 6 november 2019

Algemene Beschouwingen 2019 Jongeren, alcohol, drugs en ondermijning

Het moet anders, het kan anders…!

Jongeren, alcohol, drugs en ondermijning.
De tragische dood van een jongen tijdens de zwarte cross maakt pijnlijk duidelijk dat de problemen van jongeren met drugs en alcohol niet aan onze gemeente voorbijgaat. Drugsgebruik en -handel komt overal in onze gemeente voor. Een moeilijke waarheid dat drugsgebruik steeds normaler wordt gevonden, ook harddrugs. Wat moet een leraar van het Marianum als scholieren onderling elkaar voorstellen “zullen we even een snuifje doen?” En dat dit gepaard gaat met een heimelijke praktijk van drugshandel. Ligt het dan niet ook voor de hand dat de productie van synthetische drugs en hennepplantages in Oost Gelre aan de orde van de dag is? Het ondermijningsbeeld voor Oost Gelre doet niet onder voor dat van tal van andere gemeenten. Het is aan de politiek om niet weg te lopen en niet te zwijgen over de erosie die dit in de samenleving teweeg kan brengen. Helaas komt de begroting niet verder dan beperkte info over ondermijning. Het thema moet veel pakkender en voortvarend aangepakt worden.

Annelies Donderwinkel

Mijn naam is Annelies Donderwinkel, 52 jaar, commissielid voor de PvdA Oost Gelre. Ik wil mij de komende vier jaar graag blijven inzetten voor onze samenleving. PvdA: Een sociaal en eerlijk hart met oog voor elkaar De Partij van de Arbeid is van oudsher een sociale partij die (landelijk maar ook lokaal in onze gemeenteraad

Meer over Annelies Donderwinkel