Door Richard Klein Tank op 30 oktober 2019

Energietransitie: achteroverleunen is geen optie

De PvdA vindt het een goede zaak dat de raad geïnformeerd wordt over de stand van zaken rondom de grootschalige energieopwekking. Alleen vragen wij ons wel af of het niet alleen blijft bij mooie plannen. Hoe gaan we nu concreet verder?

Als we alleen wachten op geïnteresseerden of initiatiefnemers, lukt het dan om al deze mooie plannen verder te ontwikkelen tot concrete uitvoeringsprojecten?

Hoe zorgen we ervoor dat we voldoende initiatiefnemers vinden voor de te realiseren zonneparken?

Hetzelfde geldt voor de aangemerkte plekken voor de windmolens op de kaart: hoe dragen wij er zorg voor dat deze molens er komen?

Kortom de PvdA is zeer geïnteresseerd in de stand van zaken rondom de grootschalige energieopwekking, maar nu:  hoe gaan we concreet verder, waar ligt de focus en wat is daarbij de rol van ons als gemeente? Want de tijd tikt door en voor je het weet is het zo 2030.

Richard Klein Tank

Mijn naam is Richard Klein Tank, 52 jaar, geboren en getogen in Groenlo. Met passie en gedrevenheid zit ik in de gemeenteraad van Oost Gelre, sinds 2010 als fractievoorzitter. Ook ben ik plaatsvervangend voorzitter van de raad. Dat wil zeggen dat ik tijdens een raadsvergadering burgemeester Annette Bronsvoort vervang als zij afwezig is of zelf

Meer over Richard Klein Tank