PvdA zegt ja tegen zonnepark Berkenhofweg bij Groenlo

Door Richard Klein Tank op 26 januari 2021

PvdA zegt ja tegen zonnepark Berkenhofweg Groenlo
Wij zijn voor het mogelijk maken van een Zonnepark aan de Berkenhofweg te Groenlo. Dat wij als Gemeente naar een duurzame samenleving willen onderschrijft de PvdA van harte. De komst van dit 4e zonnepark in de gemeente past in het gemeentelijk beleid dat de raad heeft vastgesteld voor grootschalige hernieuwbare energieproductie. Daarin hebben we een maximering van 50 hectare opgenomen.

Wij zijn dus verheugd dat we weer aan onze duurzame doelstellingen werken. Toch vinden we het jammer dat we nu pas op deze manier worden geïnformeerd, nu de plannen al helemaal zijn afgerond. Er is al veel tijd en energie ingestoken door diverse partijen. Op 12 november 2019 is de aanvraag al ingediend. Waarom zijn we hierover tussentijds niet een aantal keren ingelicht.  Wij hebben contact gezocht met de AGEM ten tijde van de besluitvorming over het andere zonnepark in Zwolle enkele maanden geleden. Daardoor hebben wij al wat meer achtergronden gekregen over locatiekeuze enz.

Het Zonnepark Berkenhofweg wordt mooi ingepast en gecombineerd met historische waarden van de Circumvallatielinie. Dit alles maakt dat de PvdA-fractie zal instemmen,  vooral ook omdat het project ook de (financiële) participatie regelt. Tot slot: dank aan de diverse insprekers: wij zullen deze reacties betrekken bij de besluitvorming in de raads-vergadering.

Richard Klein Tank

Mijn naam is Richard Klein Tank, 52 jaar, geboren en getogen in Groenlo. Met passie en gedrevenheid zit ik in de gemeenteraad van Oost Gelre, sinds 2010 als fractievoorzitter. Ook ben ik plaatsvervangend voorzitter van de raad. Dat wil zeggen dat ik tijdens een raadsvergadering burgemeester Annette Bronsvoort vervang als zij afwezig is of zelf

Meer over Richard Klein Tank