Door Richard Klein Tank op 29 januari 2020

Aankoop Buitenschans 1 (de Bron) in Groenlo is veel te duur

Aankoop Buitenschans 1 is veel te duur en nu niet nodig.

PvdA is verbaasd over dit voorstel. Wat ons betreft is het een onverantwoorde aankoop; een slecht voorstel, waar de gemeenschap niet bij gebaat is. Voor een veel te hoge prijs koopt de gemeente de voormalige Mariakerk/de Bron, zonder dat er concreet zicht is op een realistisch plan voor een IKC. Dat betekent dat de gemeente gaat speculeren met onroerend goed, iets waarvan we in het verleden hebben geleerd dit niet te moeten willen. Bovendien vragen wij ons zeer af of de realisatie van een tweede IKC in Groenlo (naast de realisatie van een IKC aan de Karel Doormanstraat) wel verstandig is.

Onbegrijpelijk vinden wij het dat het college bereid is om 1,5 ton meer dan de marktwaarde te betalen. Wij vinden het niet acceptabel dat een ondernemer over de rug van de samenleving een fors financieel voordeel behaalt, terwijl die eigenaar ook al door afsplitsing van een deel van het perceel dat niet wordt meeverkocht aan de gemeente een voordeel heeft genoten. Er is bovendien geen reden om nu tot deze aankoop over te gaan. De huidige bestemming voorkomt dat er ongewenste ontwikkelingen plaatshebben en maken het ook overbodig om tot aankoop over te gaan. Wij zijn dan ook tegen dit voorstel.

Richard Klein Tank

Mijn naam is Richard Klein Tank, 52 jaar, geboren en getogen in Groenlo. Met passie en gedrevenheid zit ik in de gemeenteraad van Oost Gelre, sinds 2010 als fractievoorzitter. Ook ben ik plaatsvervangend voorzitter van de raad. Dat wil zeggen dat ik tijdens een raadsvergadering burgemeester Annette Bronsvoort vervang als zij afwezig is of zelf

Meer over Richard Klein Tank